Igår och idag

Hejhej.
Igår kväll kunde jag inte komma ut på internet för vi stängde av det..pga av att det åskade nått så in i h******! :O Två gånger hann vi inte börja räkna från det att blixten syntes tills det att ''ljudet'' kom. Det var lite scarry..

För en stund sen var jag ute och red en sväng med syrran + hennes  kompisar. :) Nu blir det lunch och sen ska jag städa...:(

Årets första dopp!

Hejhej. Nu har jag kommit hem från en lååång och hääärlig ridtur med  syrran och hennes två kompisar. Vi red till Stamsjön och badade, dels med hästarna men oxå oss själva. Men det var lite kallt för att vara i och bada en längre stund..hehe ;) Men doppade mig! Nu sitter jag inne och vill ha glass :D

08.22

Hejhej. Vaknade alldelles nyss av att mamma väckte mig. Syrran's 2 eller 3 kompisar kommer vid 9 med sina hästar och så ska de sova här med dom till imorgon :D Innan i morse vaknade jag av att en geting kom in i rummet, och jag vågade inte somna om innan jag hade stängt ute den vilket tog ett tag..så man känner sig inte så jätte utvilad..hehe ;) Nu så blir det ivilketfall som helst frukost och sen ut till hästarna eller sola :cool:

Inom en vecka..♥

Hejhej. Idag är det sol igen! Toppen :cool: Solade imorse och sen nu i eftermiddags så var jag med mamma och släppte av bror min vid wic-hallen där han ska träna för magnus svensson och 2 till nu i 1 vecka. :thumbup: Var inne en sväng om björns foto och hämtade ut kort samt tittade på en kamera! Inom en vecka nu så har jag kanske den här till min ägo:

Långritt.

hejhej!
Idag har hänt både mycket och ingenting. Började med att vi åt mat alla i familjen ute. Sedan slumrade vi till i trädgården under solen tills middag. Mat hos farmor. Eftermiddagen spenderades i Bua. Kollade först på när broshan spelade match och sen åt vi där. Halv 9 träffade jag Sandra med häst och vi (jag, syrran o sandra) gav oss iväg på långritt. Kom hem igen vid halv 11 :D
Så nu säger jag GOD NATT och håppas på en toppendag imorgon med! :love:

Fiskat.

Hejhej.
Idag har vi varit uppe vid Toarpesjön och fiskat/badat :D Fick tre fiskar men dom släppte vi i igen..Senare badade vi hundarna och lförsökte få mormor &morfars hund att simma, som inte gick så bra :P

Dagens bilder.

Hejhej. Nu är man mätt igen :thumbup: Om jag inte somnar under tiden jag sitter här så kanske bilderna kommer..nu ;)

(bytte klänning..;))

Här dansas det förfullt!

Hejhej! :cool:
Nu har jag precis dansat som en dåre runt midsommarstången! Farfar var nere här och spelade dragspel medans vi andra sjöng och dansade, både vals och små grodor. Har fikat med två olika sorter jordgubbstårta så nu har vi gjort allt jag vet för att det ska bli en riktig midsommar! :D
Får ju inte glömma och gratta morfar som fyller idag med, GRATTIS! :love::love:

Förra årets midsommarstång :love:

Mer bilder kommer ikväll. ♥

Glad midsommar!

Idag är det midsommar! :D

Mormor & morfar är här med Sture o snart kommer nog min morbror med sin familj. Nästan varenda rätt vi kommer att äta kommer innehålla jordgubbar! :love: Idag är det soligt så det blev klänning idag :thumbup:

Sooool! :)

Hejhej. Eftermiddagen ägnade jag åt att blandannat gå en runda med syster och hunden för att plocka blommor till midsommarstången! :D Tänkte först plocka 7 olika sorter samt hoppa över 7 gärdsgårdar men vi hittade bara 4 sorter..:( Efter det var jag med på bollpantgömme..blev pantad en hel del ;) Nu funderar jag på att gå ut och rida..eller sola..;) får se. :cool:

Data-fixare

Hejhej.
Nu på morgonen har jag  ägnat mig åt familjens gamla dator. Den var verkligen huuur seg som helst! Men nu är den iaf liite bättre efter att jag har tagit bort en hel del..:thumbup:

Traktor körning.

Nu i kväll/natt har jag kört traktor för nästan första gången, har kört på åkrar sakta 2 gånger innan men denna gång skulle jag hämta rundbalar! Backa, växla, styra..hehe men det gick bra..;) Har klarat mig imål nu iaf och ska dra mig till sängen. Imorgon väntas kanske mer körning..

Rrrabarrberrsaft!

Hejhej! Efter lunchen idag så hjälpte jag mamma med att skära rabarber :D Gick rikigt bra, fick gjort klart allting iaf. Efteråt smakade jag på en och fyyfasen vad surt!..men ändå gott...på något vis :D

Cowgirl's

Hejhej. Vädret idag är dötrist. Mulet..men jag och syrran deppar inte för det!, vi har varit i ladugården och gått med två kalvar ;) Släppe dom i en gammal hage vi gjort för ett bra tag sen i skogen.
Nu väntas ridning! :love:

Syrrans kalv, ca 2månader.

Min kalv, ca 2veckor

Bad! :)

Hejhej. Efter segling och allt vi gjorde ute till havs bestämde jag, mamma och syrran oss för att åka och ta ett kvällsdopp vid Tångaberg!...haha näe, men hunden vår gjorde några läckra dyk. Ett blev filmat:

Tärnskär.

Hejhej.
Nu ikväll var det som sagt segling igen! Riktig kul grej :D Denna gången körde vi med två båtar med 3 pers i vardera. Tärnskär var målet idag, där fikade vi bland får och stenar innan vi seglade tillbaka igen. Fick testa på att styra ''focken'' och att styra båten :thumbup:

Girlpower!

Eftermiddagen har spenderats hos Anton ihop med Frida och mig :D Skulle dit för att han skulle fixa Fridas data, sen spelade vi badminton! Mo-ha-ha vilken girlpower jag och Frida har! ;) Nu väntas det segling igen :thumbup:

Ridningen idag.

Hejhej. Innan återträffen idag så red jag och Elin en runda upp till Stamsjön :D Där  red vi sedan barbacka på hästarna i vattnet! Härligt, nu är det sommar :love:

Jag på Syrrans häst (min gamla)

Återträff

Hejhej. I kväll har jag varit ute vid Norra Näs och träffat på det gamla scoutgänget igen :D Roligtroligt. Nu när jag slutade på dansen så ska jag förhoppningsvis börja ''scouta'' igen ;) Men iaf, i kväll var det visst segling som gällde! Det är något jag aldrig har gjort förut, men det var en spännande upplevelse!

Började kl 6 med att grilla och snacka sen fixa med båten så att jag, andreas och johan seglade ut med en ledare. Skvätte rätt mycket..;) När de andra skulle ut blåste det mer och dom kom inte ut (ha-ha-haa..)

Skämtet idag.

väger 109 ton (brutto)
har 17 deck.
är 8 meter under vattenytan (
därför kunde den inte komma ända in till hamnen utan fick skutsa folket via småbåtar)

Tillbaka i Halland igen.

Hejhej. Nu har jag landat hemma igen :D Igår var vi på en namngivnings-cermoni. Där träffade vi hela tjocka släckten till Elise H. Magnusson. Fikade, snackade och kollade på det kungliga bröllopet såklart ;) Daniel darrade ganska mycket när han skulle få ringen av Viktoria..men söta var dom :D

Efterår blev vi bjudna till min morbror och hans familj på middag, samt att vi kollade på olika bilder.

Idag har vi varit och kallat på en jätte stor(!!) färja som la till utanför hamnen i Helsingborg.! Den var maffig att se..

Helgens bilder:

Kolla noga..Där är en mega fisk i mitten av bilden, stor som en lax.↓

Vår hund var jätte nära på att hoppa i, när vi slängde hundmat till fåglarna ;)↓

Det var vår helg i stora drag :D

Skåne-nästa.

Hejhej.
Imorgon åker jag och familjen till Skåne för en namngivnings'fest'. Blir borta till söndag!
Kram

Regn+solsken

Hejhej. Nu sitter jag inne igen ;) Lagade tacos innan till 6 pers och nästan allt tog slut. É man bäst på matte så é man :thumbup: Nu öser regnet ner!..men solan skiner lika mycket ändå. Konstigt det där :P

Ute i det gröna :)

Hejhej.
Just nu sitter jag ute i det gröna och lyssnar på musik :D Innan fikade jag och hängde tvätt. Senare får jag leka kock och laga tacos! =)

Årets första!

Hejhej. Var ute innan och tog kort i trädgården lite på de vackra sommarblommorna, och vet du vad jag såg då?
SMULTRON! :D Årets första smultron har landat i min mun ;)

Stugan.

Hejhej.
Igår kom Hanna och Frida hit till mig, sen gick vi upp till min farmor's stuga och var där, somnade vid 2 tiden tror jag och sen vaknade vi i dag ca 11.30 :D Nu har de åkt hem och jag ska städa rummet som jag inte hann igår innan de kom! ;) Hade en tanke på att sola men nu blåser det gaaanska mycket så tror jag strungtar i det ;)

Kannst du Französisch?

Någon som kan bra franska och kan säga vad dom sjunger om? ;)

Solnedgång.

Hejhej. Nu är 2 av 3 våningar färdiga och resten tar vi nog kanske imorgon.
Kolla vad jag såg innan! :D

Städar

Hejhej. Just nu håller jag och mamma på och städar nästan hela huset. Syrran är inte hemma och broshan har en kompis här, så då får jag städa, rättvist va? ;) hehe.
Här är 3 bilder jag gjorde om innan när jag inte hade något annat att göra :D

Friska tänder! :D

Gårdagen

Hejhej. Nu har jag vaknat upp av solen :D
Gårdagen var helt okej, gick mest runt och träffade gamla scoutkompisar eller letade upp människor. Vi var med i en nykterhetstävling med, man fick blåsa en gång vid 21-22 och den andra vid 00.00-00.30 . Vid utlottningen sen så vann jag två biobiljetter! :D Så nu gäller det att hitta en bra film :P

Stan-nästa

Hejhej, snart landar mina fötter istan där de ska få gå runt ikväll :D Håll tummarna att jag blir dragen i lottningen! :D

Superhjälte-film

Hejhej. Prällen och vår andra konfaledare gjorde mina syskons avslutning lite ''roligare'' genom att snacka om superhjältar ;)

Bilder.

Hejhej. Nu har jag sansat mig lite, tagit en glass, och bara njuter av solen och lovet som ligger framför. När vi kom från kyrkan, efter att varit på syskonens roliga avslutning, så åt vi hos farmor. Sedan har jag bara slappat och valt kläder tills ikväll :D
Dagens bilder:

vi är visst inte ensamma om att trivas med sommarlov..;)

Skolavslutning!

Heeeejheeeej! :D Har nyss kommit hem från vår skolavslutning! 9orna sjöng sånger och efteråt fick vi våra betyg, spännande! Har höjt mig i några ämnen :thumbup: Nu blir det ut och njuta av det fina vädret!

Gårdagen's städning..

2 bra låtar!

2 BRA LÅTAR :D (som jag lyssnar mycket på nu:))

Jobbat.

:D

Sen in till stan.

Hejhej igen :D Efter Ankaret och alla matcher gick jag och massa tjejer från klassen på stan. Inne på H&M Letade jag, Hanna och Paphatsara upp de fulaste kläder som ''matchade'' och gick och testade dom, gud så fina vi blev!

Klassdag vid Ankaret.

Hejhej. Idag samlades klassen för en gemensam dag vid havet, Ankaret :) Började med brännboll sen åt vi, sedan spelade vissa kub och efter det avslutades det med en fotbollsmatch. Dagen blev lyckad med solsken och glada miner! :D

P.S, Julia, du är bäst på taktiken i brännboll...-.- :D

Kubb vid Ankaret.

2 filmer på 1 dag :)

Hejhej. Innan i eftermiddag's cyklade jag iväg till Frida. Där kollade vi på en jätte bra film -Dear John- ♥ Sen snackade vi och hade allmänt skoj med en typ yogaboll? heter det så?. Iaf, sen så bakade vi kladdkaka :D samt kollade på en annan film -Kick Ass- haha en konstig film ;) Then i whent home on my brother's bike.

Jobba i onödan.

Hejhej och godmorgon. ♥ Vaknade tidigt idag med ;) halv 9.. Gick upp & åt ooch sen var jag i stallet. Där städade jag och borstade de ''små'' kräken..;) som tack för att jag gjort det rullade de sig i jord när de hade kommit ut. :thumbup:
Annars idag så ska jag leka med Frida :D ♥

For a time ago..

Film - Ivory Buck

Glädjeskutt.

Hejhej. I eftermiddags var jag och syrran ute och hjälpte mamma och pappa att släppa kalvar ^^ Det gick la okej..hehe.

Efter det longerade jag och elin våra hästar. Med hennes gick det bra, men det är skritten som dom inte vill..hm. Menmen, min häst gjorde glädjeskutt rätt upp i luften när hon skulle ''gallopera'' eller vad hon nu gjorde ;) Film kommer någon  dag ^^

Kollar TV

Hejhej. Är nu proppmätt igen :) Har ätit pizza och kollar på Fotbolls VM.

Thai-konst på tavlan

Hejhej. Sista dagen i skolan idag! Härligt. Tog friheten då att träna Thai på tavlan. :)

Hehe ja hur förklarar man sista bilden? Näe men den skrev vi på skoj! ;)

Bilder från havet.

Vindsurfat!

Hejhej. Nu har jag äntligen kommit hem igen och kommit under tak! Det har regnat heela dagen men alla verkar vara nöjda ändå. Har varit och vindsurfat i Apelviken från 10.00-15.30. Själv surfade jag bara på förmiddagen för jag blir lätt kall i vatten..,jäkla shit. Men det var kul så länge det vara!!

Rekomenderas!

här är en bild på när vi plockar ihop. Kameran funkade inte (givetvis) så bättre bilder kommer när jag fått dem från en kompis. ♥

Lilla Jönssonligar - på kollo.

Hejhej. Sitter nu och kollar på Lilla Jönssonligan - på kollo. Haha detta kommer blli kul ;)

Piss väder!

Barbacka ritt.

Hejhej. Har varit ute och ridit en lugn skritt runda nu med syster min. Första gången barbacka :)

Mot Karlsson's

Hejhej. Nu sitter jag och väntar på mamma ^^ Ska åka iväg till Karlsson's och kolla på bikini. Måste ju ha en när vi ska surfa ^^

Minimaran.

Hejhej, idag var det minimaran med skolan. Det innebär att 7-9 springer ca 1mil och de mindre en mindre sträcka. Kom på pallen i år! 2 :) Lite lustigt för jag kom 3a 2006, 3a 2008 och 2a 2010. Bara jämna år på pallen! :) Mitt hårda arbete har gett resultat, är helt slut nu.

paphatsara.

jag.

Karin får bronsmedalj.

Jag får silvermedalj.

Bara tjejer från klass B, kanske dags att inse att 8B är BÄST? ♥

Has nothing interesting to say..

Frissör.

Hejhej. Kom in från ridningen nu :) Red i paddocken idag och hör o häpna, min häst galopperade i höger varv! fast bara lite, men ändå, det är en bra början! :) Så nu är jag glad igen. Efteråt gjorde vi flätor i manen. ♥

Nationaldagen

Det funkade!

Hejhej.
Det hjälpte att vi höll tummarna för fint väder igår, kolla ut!
Ja eller är det för att det är nationaldagen idag? Hm, svår fråga. Nu på förmiddagen har jag och min syster varit ute och gått med hunden :) Vi gick till Toarpesjön och till en brygga. Där la vi oss och solade, men det är moln på himmelen idag så vi stannade bara i 15min eller nått. Under tiden sprang Ådi runt och lekte i vattet ^^

Håller tummarna.

Hejhej. Tänkte bara säga godnatt :) Hoppas och håller tummarna på att morgondagen ska bli lika solig. ♥ Nattinatti.

Hemma igen.

Hejhej.
Är nu tillbaka hemma igen efter en ridtur på nästan 3 timmar (?). Härligt. Har märkt att min häst inte kan höger galopp, underbart..

Som ett sommarlov

Förmiddagen har varit precis så som jag hoppas att sommarlovet kommer att bli. Har solat, klippt gräset, klappat hästarna, fixat stallet och planterat. Huur slappt som helst ♥ Nu ska jag ut (igen) och rida en längre runda, med mest skritt såklart. Hörs senare!

Uppe med tuppen

Hejhej. Sitter här rastlös just nu! Vet inte vad jag vill göra..Har redan varit ute och legat i solen men typ bara i 10min. Känner på mig att det kommer bli a suuuuuuuuuunnydayyyy today! ♥

Kolla! redan vackert väder, och klockan visar bara 9!

King.

Tidsfördriv på rasterna i skolan :)

Skulle till affären..

Hejhej. Yes rubriken säger allt. Jag och min syrra skulle cykla till affären och köpa lite mat och godis. Sprang ocg lånade farmors cykel men i skogen (mot frida) så hade jag och syrran typ race och jag trampade till fel och trillade..yepp jag vet, LYCKAT! Så nu sitter jag här och tycker synd om mig själv..

Orkar inte lägga upp mer bilder :p

Solat!

Hejhej. Om igår var en toppen dag kan man bara sätta ett stort + över denna dag! Efter skolan idag hängde Frida bästis med mig hem för att plugga matte tills imon :) Gjorde det ute och solade samtidigt. Men slutade med att vi halvsov-solade ♥ Sen gick vi till en bäck för att bada fötterna men där var kalt så skulle gå till en annan bäck istället. Slutade med att vi fortsatte att gå ända upp till Toarpesjön för att sen ro ut med en båt vi fick låna! :) Riktigt kul var det!! Frida sodde efter ett tag men sen insåg hon att vi hade sälskap med spindlar och fick paniken och ville in till land ^^ Så sen gick vi hem till datan. Tack för en underbar dag!!! ♥♥♥♥♥

Avatar.

Hejhej. Idag har varit en toppen dag! Skolan var slapp, hade vårkonsert så var och kollade på det en stund. Tyvärr har jag en kass kameramobil så personerna jag fotade blev anonyma.

Sen hem till Frida och baka chokladbollar :) Dom åt vi upp undertiden jag kollade på Avatar! :] Jätte bra film.

Efter den när klockan var 7 typ var det fortfarande jätte varmt, så vi satte oss ute och nötade so!

Flyttat √

Hejhej. Har varit ute sen jag kom hem och flyttat hinder med syskonen. Broshan körde traktor och jag och syrran åkte med bort till hagen där dom var :) Lastade och körde hem. ↓

Nu är det bara att börja bygga :)